Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Experiences of Learning f… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Experiences of Learning from a Person-Centred Web-Based Support Programme for Children with Urogenital and Bowel Malformation

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thi Hoa Duong
Margaretha Jenholt Nolbris
Agneta Simeonsdotter Svensson
Anna-Lena Hellström
Publicerad i Psychology
Volym 2017
Nummer/häfte 8
Sidor 363-372
ISSN 0033-3077
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Centrum för personcentrerad vård vid Göteborgs universitet (GPCC)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för kliniska vetenskaper, Avdelningen för pediatrik
Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Sidor 363-372
Språk en
Länkar www.scirp.org/journal/psych
Ämnesord Preschool Children, Learning, Web-Based Support, Toilet Matters, Content Analysis, Urogenital and Bowel Malformation
Ämneskategorier Hälsovetenskaper

Sammanfattning

The purpose was to illuminate preschool children’s experiences of learning from a web-based intervention comprising person-centred learning support. A qualitative method was chosen based on open-ended interviews with ten children born with urogenital or bowel malformation. The data were analysed using qualitative content analysis. Two main categories and eight subcategories were identified. The findings show that the participants remembered the web preschool with pleasure and thought it had been useful. The children were able to express what they found important and in the conversations they easily associated the intervention with events in their daily life. Most of the children in this present study could manage toilet visits by themselves but worried about the standard in the school toilets. Their own integrity was important with regard to toilet matters and they wanted privacy for their visits.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?