Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Moving in and out of cont… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Moving in and out of contexts in collaborative reasoning about equations

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Elisabeth Rystedt
Ola Helenius
Cecilia Kilhamn
Publicerad i Journal of Mathematical Behavior
Volym 44
Sidor 50-64
ISSN 0732-3123
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM
Sidor 50-64
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/j.jmathb.2016.10...
Ämnesord Collaboration, Equations, Introductory algebra, Manipulatives, Middle grades, Reasoning
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This case study investigates how a group of 12-year-old pupils contextualizes a task formulated as an equation expressed in a word problem. Of special interest is to explore in detail the phenomenon of pupils working with manipulative-based equation-solving methods in a task involving another real world context. The pupils’ small group discussions were videotaped and analyzed in terms of how the pupils contextualized the task in their attempts to arrive at an answer. The results highlight the importance of giving pupils opportunities to realize the particular position of symbolic mathematical representations when dealing with mathematical concepts. While an abstract concept describes something general, concrete representations and specific real-world examples always describe something specific. No one particular example incorporates the rich meaning of an abstract concept. This central distinction needs to be included in teaching practices. © 2016 Elsevier Inc.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?