Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

No postmodernism without … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

No postmodernism without feminism ‐ how feminism changed the understanding of photography in Sweden in the 1990’s.

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Julia Tedroff
Publicerad i Photomedia, conference, Alto University, 2016.
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Akademin Valand
Språk en
Länkar helsinkiphotomedia.aalto.fi
Ämnesord photography, feminism, postmodernism, historiography, Sweden
Ämneskategorier Konst

Sammanfattning

The purpose of this research project is to highlight how women photographers and feminist perspectives on photography, rooted in the specific discourse of feminism that were introduced in Sweden in the late 80’s, may have been the most important contribution in introducing post - modern notions on photography in Sweden in the 1990’s. What I find important to point out is that the women photographers, critics and curator involved in the feminist debate not only highlighted feminist perspectives. By problematizing issues like gender, sexuality and the male gaze, they managed to activate the very key issues in postmodern thinking -­‐ with their work they materialized the core in postmodernism - perspectives that changed the perception of the photographic medium

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?