Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The shifting role of valu… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The shifting role of value-added tax (VAT) as a media policy tool : A three-country comparison of political justifications

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Mart Ots
Arne Krumsvik
Ala-Fossi Marco
Pernilla Rendahl
Publicerad i Javnost - The Public
Volym 23
Nummer/häfte 2
Sidor 170-187
ISSN 1318-3222
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Juridiska institutionen
Sidor 170-187
Språk en
Länkar www.tandfonline.com/doi/full/10.108...
Ämnesord press subsidies, value-added tax, policy shift, media policy
Ämneskategorier Finansrätt

Sammanfattning

Media policy schemes around the world are seemingly shifting character. As budgets for direct subsidies are under increasing pressure, the role of indirect tools, such as tax reductions, are growing in relative importance. This article explores the political justifications of value-added tax (VAT) as a media policy tool, and how longitudinal shifts indicate broader changes in the media systems. Based on a document analysis of newspaper VAT development in three countries with similar historical policy models—Finland, Sweden and Norway—the article identifies and describes the dynamics between four major policy positions; transparency, pluralism, harmonisation and financial austerity.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?