Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Learning Mathematical Mod… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Learning Mathematical Modelling

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thomas Lingefjärd
Publicerad i Far East Journal of Mathematical Education
Volym 16
Nummer/häfte 2
Sidor 149-162
ISSN 0973-5631
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 149-162
Språk en
Ämnesord Mathematical modelling, Prospective teachers, Swedish curriculum
Ämneskategorier Annan matematik

Sammanfattning

To teach mathematical modelling to prospective upper secondary teachers is not trivial. Since the Swedish curriculum from 2011 recommends mathematical modelling for all students who study major courses in mathematics in upper secondary school, only the very young students in the teacher training programs have some experience of mathematical modelling. Up until now, there has not been adequate material for students who are in upper secondary school or for student what want to be mathematics teachers in upper secondary school. With a recently published book and with adequate technical support, prospective teachers of today can be taught and learn mathematical modelling. When given the opportunity, most of them quite unexpectedly selected mathematical modelling examples to explain social science phenomena.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?