Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Making meaningful space f… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Making meaningful space for oneself: photo-based dialogue with siblings of refugee children with severe withdrawal symptoms

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Malin Svensson
Solvig Ekblad
Henry Ascher
Publicerad i Children's Geographies
Volym 7
Nummer/häfte 2
Sidor 209-228
ISSN 1473-3285
Publiceringsår 2009
Publicerad vid
Sidor 209-228
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/1473328090279890...
Ämnesord photographs; sibling; everyday life; severe withdrawal symptoms (SWS); refugee; resilience
Ämneskategorier Barn, Tvärvetenskapliga studier, Kulturgeografi

Sammanfattning

The current study explores the use of children’s photographs to establish a dialogue about everyday life with healthy siblings of refugee children with severe withdrawal symptoms (SWS). Asylum-seeking refugee children in Sweden with SWS have been officially observed since 2000, yet research has overlooked their healthy siblings. We studied three healthy siblings and found photography to be an applicable communicative tool. When parents focus their attention on the ill child, the healthy children create space for themselves and indicate both resilience and vulnerability. We suggest that, together with a dialogue, children’s own photographs are useful for research with refugee children in vulnerable situations.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?