Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Teaching scrum – what we … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Teaching scrum – what we did, what we will do and what impedes us

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Emil Alégroth
Håkan Burden
Morgan Ericsson
Imed Hammouda
Eric Knauss
Jan-Philipp Steghöfer
Publicerad i Lecture Notes in Business Information Processing
Volym 212
Sidor 361-362
ISBN 978-3-319-18611-5
ISSN 1865-1348
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för data- och informationsteknik (GU)
Sidor 361-362
Språk en
Ämnesord Curricula, Software design, Intended learning outcomes, Paper analysis, Software engineering
Ämneskategorier Pedagogik, Didaktik

Sammanfattning

This paper analyses the way we teach Scrum. We reflect on our intended learning outcomes, which challenges we find in teaching Scrum and which lessons we have learned during the last four years. We also give an outlook on the way we want to introduce and apply Scrum in our teaching and how we intend to improve the curriculum.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?