Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Effects of additional rem… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Effects of additional reminders on survey participation and attrition. LORE methodological note 2015:7

Rapport
Författare Johan Martinsson
Maria Andreasson
Förlag University of Gothenburg
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Statsvetenskapliga institutionen
Språk en
Länkar lore.gu.se/digitalAssets/1543/15438...
Ämnesord survey methodology, participation rates, attrition
Ämneskategorier Statistik, Statsvetenskap

Sammanfattning

This study examines the impact of reminders on survey participation rates, completion rates and panel unsubscription rates. The results show that going from zero to one reminder increases the participation rate by eleven percentage points, from one to two by four percentage points, and from two to three by two and half percentage points. As the number of reminders increase, the share of people who complete the entire survey after starting it also goes up, as do the share of the invited sample who instead unsubscribes permanently from the panel.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?