Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Art as a utopic horizon o… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Art as a utopic horizon of feeling in La Anunciación

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Andrea Castro
Publicerad i 452 degrees Farenheit
Volym 12
Sidor 167-181
ISSN 2013-3294
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för språk och litteraturer
Sidor 167-181
Språk en
Länkar www.452f.com/pdf/numero12/12_452f_C...
Ämnesord art and literature, referentiality, memory, utopia
Ämneskategorier Konst, Filosofi, etik och religion, Språk och litteratur

Sammanfattning

In La Anunciación (2007) by María Negroni, a survivor of the Dirty War in Argentina narrates her quest to reconstitute herself as a subject, in exile, thirty years later. Thus, the novel inserts itself in the series of narratives about the memories of the last dictatorship in Argentina. However, at the same time, departing from referentiality, the novel creates obstacles for a mimetic reading. This paper argues that this is achieved through the discussion about art that mainly focuses on the character of Emma, the painter, and on the pictorial tradition of the Annunciation. Nonetheless, this departure from referentiality is by no means complete as the narrative keeps a dialectical relationship with history and memory. Accordingly, this article suggests that the novel puts forward a utopian idea of art that enters in dialogue with the utopian ideals of the revolutionary movements of the 1970s.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?