Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Studies on automatic asse… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Studies on automatic assessment of students' reading ability

Paper i proceeding
Författare Katarina Heimann Mühlenbock
Erik Kanebrant
Sofie Johansson Kokkinakis
Arne Jönsson
Caroline Liberg
Åsa af Geijerstam
Johan Falkenjack
Jenny Wiksten Folkeryd
Publicerad i Proceedings of the Fifth Swedish Language Technology Conference. SLTC 2014.
Sidor 2
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Sidor 2
Språk en
Länkar www2.lingfil.uu.se/SLTC2014/abstrac...
Ämneskategorier Språkteknologi (språkvetenskaplig databehandling), Tvåspråkighet, Svenska språket

Sammanfattning

We report results from ongoing research on developing sophisticated measures for assessing a student's reading ability and a tool for the student and teacher to create a profile of this ability. In the project we will also investigate how these measures can be transformed to values on known criteria like vocabulary, grammatical fluency and so forth, and how these can be used to analyse texts. Such text criteria, sensitive to content, readability and genre in combination with the profile of a student's reading ability will form the base to individually adapted texts. Techniques and tools will be developed for selecting suitable texts, automatic summarisation of texts and automatic transformation to easy-to-read Swedish.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?