Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Teachers’ Pedagogical Mat… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Teachers’ Pedagogical Mathematical Awareness in Swedish Early Childhood Education

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Camilla Björklund
Wolmet Barendregt
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Volym 60
Nummer/häfte 3
Sidor 359-377
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 359-377
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/00313831.2015.10...
Ämnesord developmental pedagogy, early childhood education, mathematics, pedagogical content knowledge
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

Revised guidelines for Swedish early childhood education that emphasize mathematics content and competencies in more detail than before raise the question of the status of pedagogical mathematical awareness among Swedish early childhood teachers. The purpose of this study is to give an overview of teachers’ current pedagogical mathematical awareness. A questionnaire was distributed to 147 teachers, asking them to respond to their habits of working with mathematics. The survey is based on theoretical conjectures of teacher professionality (pedagogical content knowledge), integrated with the idea of developmental pedagogy. Results from the questionnaire show that teachers account for mathematics as learning content but limitations are discerned concerning teachers’ awareness of spatial aspects of mathematics and problematization of mathematical content in goal-oriented manners. The results also point out areas for further stimulation in teacher training.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?