Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Green shopping apps as ma… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Green shopping apps as market devices: materialities, competences and moralities

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Christian Fuentes
Niklas Hansson
Publicerad i www.nrwa.se
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Centre for Retailing
Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK)
Språk en
Länkar www.nrwa.se/MediaBinaryLoader.axd?M...
Ämnesord ethical consumption, digital consumption, market devices, practice
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

In this paper we examine ethical shopping apps as market devices. Focusing on three “ethical” apps” available on the Swedish market, we examine the prescriptions built into these devices. The preliminary analysis carried out shows that the ethical apps examined all work to encourage and allow certain ethical/responsible consumer practices and subjectivities. They are designed to extend the consumption capabilities of the consumers that use them and shape their ways of seeing and thinking about ethical consumption.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?