Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Distribution of lesson ti… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Distribution of lesson time in introductory algebra classes from four countries

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Anna-Maija Partanen
Cecilia Kilhamn
Publicerad i Röj-Linberg, A-S., Burman, L., Kurtén-Finnäs, B. & Linnanmäki, K. (Eds.) Spaces of learning: past, present and future. Proceedings of the FMSERA 30th annual symposium in Vaasa, November 6-8, 2013
ISBN 978-952-12-3129-2
ISSN 1458-7777
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar www.vasa.abo.fi/pf/pfpublikationer/...
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The distribution of lesson time during four successive lessons in 16 introductory algebra classrooms in Finland, Norway, Sweden and the USA was classified into categories according to the type of activity. Comparisons within and across the countries revealed a large variation in the data from each country, with the largest variation appearing in the Swedish data. In the Finnish data there was a clear emphasis on individual student work, and a larger proportion of lesson time was spent on non-mathematical activities than in the other countries. The relative proportion of whole class activities was the greatest in the US data.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?