Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Tallinjen som ett didakti… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Tallinjen som ett didaktiskt redskap

Artikel i övriga tidskrifter
Författare Cecilia Kilhamn
Publicerad i Nämnaren
Volym 41
Nummer/häfte 2
Sidor 17-25
ISSN 0348-2723
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 17-25
Språk sv
Ämnesord matematik, tallinjen
Ämneskategorier Annan matematik

Sammanfattning

För att elever ska kunna dra verklig nytta av en tallinje i sitt matematiklärande behöver de få undervisning om hur den kan användas både som en modell av talen och som ett stöd för tänkande och matematiska resonemang.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?