Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Enhancing Engagement in A… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Enhancing Engagement in Algebra: Didactical Strategies implemented and Discussed by Teachers

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Rimma Nyman
Cecilia Kilhamn
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Volym 59
Nummer/häfte 6
Sidor 623-637
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 623-637
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/00313831.2014.96...
Ämnesord student engagement, mathematics education, focus-group interview, TDS
Ämneskategorier Didaktik

Sammanfattning

The aim of this study is to investigate student engagement from the point of view of the teacher, by focusing on teacher’s didactical strategies used to engage students during algebra introduction. Eight teachers in grade 6 and 7 participated in a focus-group interview study. The findings are based on episodes of student engagement in algebra and teachers’ discussions of didactical strategies used to enhance student engagement, analysed using the Theory of Didactical Situations. The results show that teachers put organisation of the lesson and issues related to the didactical contract in the foreground, while content and mathematical problems seemed taken for granted, as given by the textbook or curriculum. Teachers’ freedom to influence the didactical design was thereby constrained to shaping activities and norms regulating interaction in the classroom. Among these norms they specifically emphasized the value of student reasoning.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?