Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

When does a variable vary… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

When does a variable vary? Identifying mathematical content knowledge for teaching variables.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Cecilia Kilhamn
Publicerad i Nordisk matematikkdidaktikk - Nordic Studies in Mathematics Education
Volym 19
Nummer/häfte 3-4
Sidor 83-100
ISSN 1104-2176
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 83-100
Språk en
Ämnesord Mathematics, MKT, Variable, algebra, teaching
Ämneskategorier , Algebra och geometri

Sammanfattning

In what sense is x in the expression x + 2 a variable? What do teachers need to know about variables in order to create optimal learning conditions for students? The aim of this study is to understand the mathematical issues and demands of teaching the concept of variables, to outline a body of Specialized content knowledge for teaching (SCK). Data from two lessons in two Swedish grade 6 classrooms, with complimentary focus group interviews, were analysed using the Mathematical knowledge for teaching framework. Findings suggest some aspects of SCK to be an awareness of the differ- ent roles of the algebraic letter x in the expression x + 3, the equation x + 3 = 8 and the formula x + 3 = y, an appropriate use of the terms unknown and variable, and the importance of mathematical contexts for expressions.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?