Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Structural and Pedagogica… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Structural and Pedagogical Diversity in Swedish Grade Six Algebra Classrooms

Paper i proceeding
Författare Cecilia Kilhamn
Thomas Hillman
Publicerad i Proceedings of the ninth annual conference of the Swedish Society for Mathematics Education Research (MADIF)
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar ncm.gu.se/media/smdf/web_versions/K...
Ämnesord mathematics education, algebra, sweden
Ämneskategorier , Pedagogik

Sammanfattning

This paper addresses the structural and pedagogical diversity in four Swedish grade six algebra classrooms. Drawing on video recorded observation and survey data from an international comparative video study, the results show wide variation of conditions for learning that highlight questions of inequality in decentralised educational systems such as that in Sweden.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?