Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The use of video in denta… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The use of video in dental education: Clinical reality addressed as practical matters of production, interpretation and instruction

Kapitel i bok
Författare Oskar Lindwall
Elin Johansson
Hans Rystedt
Jonas Ivarsson
Claes Reit
Publicerad i Studies of video practices : video at work / edited by Mathias Broth, Eric Laurier and Lorenza Mondada
Sidor 161-180
ISBN 978-0-415-72839-3
Förlag Routledge
Förlagsort New York
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för odontologi, sektion 1
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 161-180
Språk en
Ämneskategorier Endodonti, Utbildningsvetenskap, Kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Over the past half-century, clinical practitioners, educators and researchers have argued for the benefits of using video and television in dental education. Everything within the tooth is tiny and it is hard to provide light in the inner structures of the teeth. This does not only pose challenges to the practising dentist, but also to the student of dentistry. This chapter investigates how a combination of video and microscopes is used for instructional purposes. In the first part, the production of the instructional video is analysed. The second part investigates how the video is interpreted and explicated by the teacher.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?