Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Engaging children’s parti… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Engaging children’s participation in and around a new music technology through playful framing

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Pernilla Lagerlöf
Cecilia Wallerstedt
Niklas Pramling
Publicerad i International Journal of Early Years Education
Volym 21
Nummer/häfte 4
Sidor 325–335
ISSN 0966-9760
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 325–335
Språk en
Länkar https://www.tandfonline.com/doi/abs...
Ämnesord communicative framing; guided participation; music technology; preschool
Ämneskategorier Didaktik, Musikpedagogik, Pedagogik, Lärande, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This article concerns children’s engagement and participation in a musical dialogue, with the adult taking the role of the more-experienced participant and frames the activity as a musical play activity (in both senses of the word ‘play’). It presents an analysis of empirical data from a session with two six-year-old children interacting with and around a new music technology in a Swedish preschool setting and explores what participating in these practices implies for the children’s learning. The results indicate that the communicatively established framing made it possible for the children (i.e. provided scaffolding for them) to participate actively in a joint playful music-making activity. The communicative framing provided by the adult who took the role of a more-experienced participant played a vital part in providing musical experiences, not only in guiding the children to explore the system but also in introducing mediating tools as a way of discerning musical aspects.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?