Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

“Betwixt and between”: Ho… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

“Betwixt and between”: Hope and the meaning of school for asylum-seeking children in Sweden

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Malin Svensson
Marita Eastmond
Publicerad i Nordic Journal of Migration Research
Volym 3
Nummer/häfte 3
Sidor 162-170
ISSN 1799-649X
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Institutionen för globala studier, socialantropologi
Sidor 162-170
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.2478/njmr-2013-0007
Ämnesord Asylum-seeking • children • school • hope • liminality
Ämneskategorier Barn, Tvärvetenskapliga studier, Kulturgeografi, Etnografi

Sammanfattning

This study explores the sense of possibility as perceived by asylum-seeking children in Sweden in relation to education. An ethnographic approach brought out children’s own perspectives and motivations, and the hopes they pinned to attending school. It was found that the meaning of school related to children’s need of structure, a sense of belonging and a learning environment. However, their hopefulness was conditioned by their uncertain status as asylum seekers, worrying about being deported. This legal and emotional vulnerability and the limited attention of schools to their predicament risked undermining the benefits of their right to education.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?