Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Experiences of SKYPE comm… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Experiences of SKYPE communication in education and research - data collection concerning young children with long-term illness

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Agneta Simeonsdotter Svensson
Ingrid Pramling Samuelsson
Anna-Lena Hellström
Margaretha Jenholt Nolbris
Publicerad i Early Child Development and Care
Volym 184
Nummer/häfte 7
Sidor 1017-1030
ISSN 0300-4430
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Centrum för personcentrerad vård vid Göteborgs universitet (GPCC)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Institutionen för kliniska vetenskaper, Avdelningen för pediatrik
Sidor 1017-1030
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/03004430.2013.84...
Ämnesord Skype, young children, communication, education, long-term illness
Ämneskategorier Pedagogik, Annan hälsovetenskap

Sammanfattning

The purpose of this paper is to provide knowledge about communication using SKYPE with young children with chronic illness; advantages and barriers are investigated related to education and data issues collection. A qualitative exploratory research method was applied to interviews and notes via SKYPE between children and their web teachers. The data were analysed using phenomenography. The findings are based on five children aged between three and six years and presented in two main categories and seven subcategories. The advantages were: being able to be at home; well-known being and convenience for the child and the family; being to watch and observe each other; being supported by the family; the family were able to contribute to the development of the intervention; and attend ones possible regardless of geographical distance. Barriers were that the images could drop out of range of the computer camera and the SKYPE Internet connection works intermittently with audio or picture.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?