Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Socio-cultural Retailing:… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Socio-cultural Retailing: What can retail marketing learn from this interdisciplinary field?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christian Fuentes
Johan Hagberg
Publicerad i International Journal of Quality and Service Sciences
Volym 5
Nummer/häfte 3
Sidor 290-308
ISSN 1756-669X
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Centre for Retailing
Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Sidor 290-308
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1108/IJQSS-10-2012-00...
Ämnesord retailing, retail marketing, review, socio-cultural, marketing, cultural geography, sociology, anthropology
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv, Annan samhällsvetenskap

Sammanfattning

Purpose: The purpose of this paper is to contribute to the on-going cultural turn in retail marketing by offering an overview of the interdisciplinary field of socio-cultural retailing and discussing how this body of work can contribute conceptually, methodologically and substantively to the field of retail marketing. Design/methodology/approach: This paper is based on a literature review of socio-cultural retail studies in marketing, cultural geography, sociology, and anthropology. The literature is analysed in relation to the substantive, conceptual and methodological domains of retail marketing. Findings: Drawing on the literature review, the authors argue that socio-cultural retail studies can contribute to the field of retail marketing substantively, conceptually and methodologically, thus broadening its current scope and domains. Originality/value: This paper provides an overview of an interdisciplinary field and identifies how it can contribute to the field of retail marketing. It is valuable for retailing researchers interested in socio-cultural approaches to the study of contemporary retailing.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?