Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

DIFFERENCES BETWEEN BEGIN… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

DIFFERENCES BETWEEN BEGINNERS’ AND EXPERIENCED STUDENTS’ APPROACHES TO LEARNING MATHEMATICS AT THE UNIVERSITY

Paper i proceeding
Författare Erika Stadler
Samuel Bengmark
Hans Thunberg
Mikael Winberg
Publicerad i CERME 8, Eighth Congress of European Research in Mathematics Education
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Institutionen för matematiska vetenskaper, matematik
Språk en
Länkar www.cerme8.metu.edu.tr/wgpapers/WG1...
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

In this paper, we report on an on-going quantitative study of students’ transition from school to university mathematics. The study aims at examining differences between beginners and experienced students’ approaches to learning mathematics. Students were given questionnaires in the beginning and at the end of their first year at university. The results were summarized with descriptive and interferential statistics. The results show that beginners rely heavily on the teacher, while experienced students re-orient themselves from the teacher to other kinds of mathematical resources, for example peers and Internet based resources.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?