Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Lemon Squash Task… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Lemon Squash Task

Paper i proceeding
Författare Anna L.V. Lundberg
Cecilia Kilhamn
Publicerad i Task Design in Mathematics Education. Proceedings of ICMI Study 22 [Ed. C. Margolinas ]
ISBN 978-2-7466-6554-5
Förlagsort Oxford, United Kingdom
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar hal.archives-ouvertes.fr/hal-008340...
Ämnesord textbooks, tasks, mathematics, proportionality, algebra,mathematics education, task design
Ämneskategorier , Annan matematik

Sammanfattning

The Lemon Squash Task affords many learning opportunities in connection with algebra and proportionality. In this paper, we show that although opportunities are embedded in the task, they do not necessarily surface when the task is treated in a classroom setting. Depending on the context in which a task is placed and the knowledge and intentions of the teacher, the task may contribute to very different kinds of learning. Modeling real world situations often has its limitations and can, as in this case, make the problem unsolvable unless it is accepted as a ‘textbook task’ disguised as real but adjusted to the norms of school mathematics.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?