Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Hidden differnces in teac… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hidden differnces in teachers' approach to algebra - a comparative case study of two lessons

Paper i proceeding
Författare Cecilia Kilhamn
Publicerad i CERME8, Antalya Turky, 2013
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar cerme8.metu.edu.tr/wgpapers/WG3/WG3...
Ämnesord mathematics, algebra, video
Ämneskategorier Matematik

Sammanfattning

Algebra is a multi-dimensional content of school mathematics and can be approached in many ways. A fine-grained analysis was made of two lessons on introduction of variables in two Swedish classes with teachers who followed the same curriculum. When comparing the two lessons differences were found in the approach to algebra and the meaning of variable in what at first seemed to be lessons about the same content. Findings indicate that teachers shape the opportunities of learning by the approach they take.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?