Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Faller damm, faller regn… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Faller damm, faller regn

Konstnärligt arbete
Författare Palle Dahlstedt
Ami Skånberg Dahlstedt
Kumiko Nonaka
Publicerad i Föreställningar, 3:e Våningen, Göteborg, 4 april – 11 maj 2012 Konsert, utdrag, Artisten, 13 april 2012 Konsertversion av föreställningen, Hagakyrkan, Göteborg, 5 maj 2012 Föreställning, Nya Paviljongen, Grankulla, Helsingfors, Finland, 16 maj 2012 Peer-reviewed presentation, Shifting Dialogues Symposium on Asian Performance, Theatre Academy, Helsingfors, 18-19 maj 2012
Publiceringsår 2012
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Högskolan för scen och musik
Språk sv
Länkar hdl.handle.net/2077/31849
Ämnesord Dance-theatre, Dance, Japanese dance, Improvisation, Shirabyoshi, Electronic music, Noh
Ämneskategorier Musik

Sammanfattning

Choreographer Ami Skånberg Dahlstedt has created a performance investigating class and gender of historic female street performers Shirabyoshi, who, trained in music, dance and poetry, performed dressed like male priests with sword, long hakama pants and a tall hat. How did they move? How did they manage their ambiguous position belonging both to the streets and the court? They could easily be replaced and thus lose social position, home and income. At the heart our performance are the Imayo (”modern”) songs of the Heian time. What was important in the arts of the Heian period and how can we relate to it? Ami is exploring the border between modern dance expression and the classical, ritual Japanese Buyo dance. Two musicians/composers contribute their perspectives to the performance: Kumiko Nonaka (Kyoto) constantly widens the range and outreach of the nohkan flute, bringing intimate knowledge of and new melodies for the Imayo Songs. Palle Dahlstedt (Gothenburg) combines studies in Noh music with advanced Western composition training and state-of-the art electronic music research. The objectives are to create an artistic synthesis, to bring it to a new audience and to show how these old artistic expressions can live – not only as a conserving museal craft, but as a powerful part of contemporary artistic expression.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?