Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Seeking hidden dimensions… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Seeking hidden dimensions of algebra teaching through video analysis.

Kapitel i bok
Författare Cecilia Kilhamn
Ann-Sofi Röj-Linberg
Publicerad i B. Grevholm, P. S. Hundeland, K. Juter, K. Kislenko & P.-E. Persson (Eds.), Nordic research in mathematics education, past, present and future
Sidor 299-326
ISBN 9788202393489
Förlag Cappelen Damm Akademisk
Förlagsort Oslo
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 299-326
Språk en
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The purpose of this chapter is to describe the rationale behind an international comparative video study and to discuss its design and some methodological issues that emerge and need to be negotiated in such a study. It is argued that the sharing and collaborative analyses of video recorded classroom episodes affords the participating researchers’ and teachers’ possibilities to uncover dimensions of algebra teaching not seen in country specific studies

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?