Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Engaging with the literat… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Engaging with the literature, engaging with the reader: evaluation in academic writing

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Daniel Lees Fryer
Publicerad i Norwegian Forum for English for Academic Purposes (NFEAP), Oslo University College, Norway, June 9-10, 2011
Publiceringsår 2011
Publicerad vid Institutionen för språk och litteraturer
Språk en
Ämnesord English for academic purposes (EAP), education, dialogism, evaluation, appraisal, engagement
Ämneskategorier Lingvistik, Språkstudier, Engelska språket

Sammanfattning

The way in which authors engage with other voices in academic research discourse is an integral part of the social practice of communicating research. Evaluation and evaluative language play an important role in how authors engage with the literature and the putative reader, and how they position themselves and their own research within a wider disciplinary context. In this presentation, I will examine the role of evaluation in academic research writing, and discuss its potential application to EAP, including some of my own experiences from an academic writing course for researchers.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?