Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Undercurrents – A Compute… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Undercurrents – A Computer-Based Gameplay Tool to Support Tabletop Roleplaying

Paper i proceeding
Författare Staffan Björk
Karl Bergström
Staffan Jonsson
Publicerad i Nordic DiGRA 2010
Publiceringsår 2010
Publicerad vid Institutionen för data- och informationsteknik (GU)
Institutionen för data- och informationsteknik, Interaktionsdesign (GU)
Språk en
Länkar www.digra.org/dl/db/10343.50118.pdf
Ämnesord Computer-Supported Gameplay Tools, Computer-Supported Collaborative Play, Role Playing, Tabletop Role Playing
Ämneskategorier

Sammanfattning

This paper introduces Undercurrents, a computer-based gameplay tool for providing additional communication and media streams during tabletop roleplaying sessions. Based upon a client-server architecture, the system is intended to unobtrusively support secret communication, timing of audio and visual presentations to game events, and real-time documentation of the game session. Potential end users have been involved in the development and the paper provides details on the full design process.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?