Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Exploring Aesthetic Gamep… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Exploring Aesthetic Gameplay Design Patterns – Camaraderie in Four Games

Paper i proceeding
Författare Staffan Björk
Sus Lundgren
Karl Bergström
Publicerad i Mindtrek 2010
Publiceringsår 2010
Publicerad vid Institutionen för data- och informationsteknik (GU)
Institutionen för data- och informationsteknik, Interaktionsdesign (GU)
Språk en
Länkar www.digra.org/dl/db/09287.58159.pdf
Ämnesord Gameplay Aesthetics
Ämneskategorier

Sammanfattning

This paper describes a theoretical exploration of aesthetics ideals of gameplay. Starting from observations about the game artifact, several gameplay properties that can affect the aesthetical experience are identified, e.g. tempting challenges, cohesion, and gamer interaction. These properties are then used to describe several aesthetical ideals of gameplay, e.g. emergence, reenactment, meditative, and camaraderie. The properties and ideals provide concepts for how games attribute aesthetical value to gameplay design and how they distinguish their own preferences from inherent qualities of a game artifact.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?