Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

OPEN INNOVATION, GENERATI… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

OPEN INNOVATION, GENERATIVITY AND THE SUPPLIER AS PEER: THE CASE OF IPHONE AND ANDROID

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Björn Remneland
Jan Ljungberg
Magnus Bergquist
Jonas Kuschel
Publicerad i International Journal of Innovation Management
Publiceringsår 2011
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Företagsekonomiska institutionen, Management & Organisation
Språk en
Ämneskategorier Produktionsteknik, arbetsvetenskap och ergonomi, Företagsekonomi, Teknik och social förändring

Sammanfattning

The diffusion of various forms of digital technologies has acted as a disrupting force in several industries, promoting open and distributed innovation processes. In this paper we argue that the supplier in open innovation networks tends to get a more active role as a creative peer producer, rather than merely a contractual deliverer. A comparative case study of the mobile phone platforms iPhone and Android is used to analyze this shift in innovative value creation. The notion of generative capacity is introduced to the research on open innovation, suggesting that it is generativity rather than openness that drives the platforms’ aggregated wealth. The two cases from the mobile phone industry illustrate that innovation initiatives can successfully approach generativity in different ways and that both openness and control are important to facilitate supplier contributions.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?