Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

A Comparison of the Natio… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

A Comparison of the National Preschool Curricula in Norway and Sweden

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ingrid Pramling Samuelsson
Marit Alvestad
Publicerad i Early Childhood Research and Practice
Volym 1
Nummer/häfte 2
Publiceringsår 1999
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Barn- och ungdomsvetenskap
Språk en
Länkar ecrp.uiuc.edu/v1n2.html
Ämnesord ECE, curriculum, Sweden, Norway, children, preschool, learning
Ämneskategorier Pedagogik, Barn

Sammanfattning

Two neighbour-countries, Norway and Sweden have not only a similar history within the field of early childhood education, but also the state support for children on a financial level. Recently both countries have also adopted national guidelines for children aged 1&endash5 years. In Norway as a "framework" for teachers' work and children's learning and development and in Sweden as a curriculum focusing the goals and by that what children's learning and development are supposed to be directed towards. This article will compare the two national guidelines in terms of intentions of the plans regarding contents, methods, values, the staff and their planning. Last, but not least, will the perspective of children's learning be compared and discussed.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?