Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Understanding a tale in S… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Understanding a tale in Sweden, Japan and China

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Maj Asplund Carlsson
Ingrid Pramling
I Wen
C Izumi
Publicerad i Early Child Development and Care
Volym 120
Sidor 17-28
Publiceringsår 1996
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och didaktik
Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Språk och litteratur
Sidor 17-28
Språk en
Ämnesord ECE, learning, understanding a tale, preschool
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

It has previously been shown that interpretations of narratives are culture-specific (Bartlett, 1932; Dundes, 1976; Mandler, 1984). The tale The Giving Tree by Shel Silverstein, built on the Jewish tradition of tales, has previously been used in research on children and adolescents 8-18 years, in different cultures (Moriya, 1989), mainly focusing differences in interpretation of symbols, and the message in social and interpersonal terms, in relation to gender as well as culture. In our study, 93 Swedish, 30 Chinese and 30 Japanese children, 6 years old, were interviewed about how they understood the tale The Giving Tree. The phenomenographic analysis shows how children in the three countries recall a narrative, how they understand certain aspects of this tale and how they experience the message. The comparison reflects cultural aspects of knowledge, understanding and learning, related to previous studies of preschools in different cultures (Tubin, Wu & Davidson, 1989 and Pramling, 1989).

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?