Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pester power and its cons… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pester power and its consequences: do European children's food purchasing requests relate to diet and weight outcomes?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christina Y Huang
Lucia A Reisch
Wencke Gwozdz
Dénes Molnár
Kenn Konstabel
Nathalie Michels
Michalis Tornaritis
Gabriele Eiben
Alfonso Siani
Juan M Fernández-Alvira
Wolfgang Ahrens
Iris Pigeot
Lauren Lissner
Publicerad i Public health nutrition
Volym 19
Nummer/häfte 13
Sidor 2393-403
ISSN 1475-2727
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för medicin, avdelningen för samhällsmedicin och folkhälsa
Sidor 2393-403
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1017/S136898001600135...
Ämnesord Children; Marketing; Obesity; Weight
Ämneskategorier Folkhälsovetenskap, global hälsa, socialmedicin och epidemiologi

Sammanfattning

Children may influence household spending through 'pester power'. The present study examined pestering through parent-child food shopping behaviours in relation to children's diet and weight status.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?tipFriend=true&tipUrl=http%3A%2F%2Fwww.gu.se%2Fforskning%2Fpublikation%2F%3FtipFriend%3Dtrue%26tipUrl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.gu.se%252Fforskning%252Fpublikation%252F%253FpublicationId%253D240800%26publicationId%3D240800&publicationId=240800
Utskriftsdatum: 2019-12-12