Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Using Gameplay Design Pat… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Using Gameplay Design Patterns to Support Children's Collaborative Interactions for Learning

Paper i proceeding
Författare G. E. Baykal
E. Eriksson
Staffan Björk
Olof Torgersson
Publicerad i CHI EA '19 Extended Abstracts of the 2019 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems
ISBN 978-1-4503-5971-9
Förlag IEEE
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för data- och informationsteknik (GU)
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1145/3290607.3312889
Ämnesord Gameplay design patterns, game research, collaborative games, co-located gaming, CCI
Ämneskategorier Människa-datorinteraktion (interaktionsdesign)

Sammanfattning

Co-located games that bring players together have strong potential for supporting children's collaborative competencies. However, there is a challenge how to make results from research work related to this within Child-Computer Interaction (CCI) field easily transferable to future CCI research. Pursuing this challenge, we combined levels of Collaborative Activity (CA) with the design tool gameplay design patterns (GDPs). This combination was used to support comparative play tests of a co-located game with children who have learning difficulties. We report our observations on using our approach, arguing that the possibility of making patterns based on CA concepts such as Reflective Communication points towards collaborative GDPs. Furthermore, this study presents an exemplar that as a flexible and extensible tool GDPs can be used with different theories and models in the CCI field.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=283858
Utskriftsdatum: 2019-11-16