Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Drama, conflict and learn… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Drama, conflict and learning in nursing education

Poster (konferens)
Författare Margret Lepp
Susanna H. Arveklev
Linda Berg
Helena Wigert
Morag Morrison-Helme
Publicerad i International Council of Nursing, ICN Congress (www.icn.ch) in Singapore Poster ID: eP397 Arveklev, S.H., Berg, L., Wigert, H., Morrison-Helme, M., & Lepp, M. (2018). Learning About Conflict and Conflict Management Through Drama in Nursing Education. Journal of Nursing Education. Vol. 57, No. 4. DOI: 10.3928/01484834-20180322-04
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Språk en
Länkar www.icn.ch DOI: 10.3928/01484834-20...
Ämnesord Learning, Conflict, Conflict management, Drama
Ämneskategorier Hälsovetenskaper

Sammanfattning

Conclusion Learning about conflict and conflict management through drama can provide nursing students with new theoretical and practical knowledge. Through drama, nursing students can: come closer and form a personal understanding of theoretical concepts of conflict and conflict management develop a readiness about how to approach and manage future conflicts. develop nursing knowledge and practical wisdom in nursing practice provide an effective way to form new knowledge by oscillating between closeness and distance, be engaged both in the fictional and real world at the same time.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=281637
Utskriftsdatum: 2019-10-17