Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

“The ADHD Diagnosis has b… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

“The ADHD Diagnosis has been Thrown Out”: Exploring the Dilemmas of Diagnosing Children in a School for All.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thyge Tegtmejer
Eva Hjörne
Roger Säljö
Publicerad i International Journal of Inclusive Education
ISSN 1360-3116
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Segerstedtinstitutet
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/13603116.20...
Ämnesord special education, psychiatry, municipal administration, Danish school system, institutional categorization, inclusion, ADHD
Ämneskategorier Studier av offentlig förvaltning, Utbildningsvetenskap
Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=276678
Utskriftsdatum: 2019-08-20