Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Opportunities for learnin… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Opportunities for learning: the use of variation to analyse examples of a paradigm shift in teaching primary mathematics in England

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thabit Al-Murani
Cecilia Kilhamn
Anne Watson
Deborah Morgan
Publicerad i Research in Mathematics Education
Volym 21
Nummer/häfte 1
Sidor 6-24
ISSN 1479-4802
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 6-24
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/14794802.20...
Ämneskategorier , Annan matematik

Sammanfattning

We demonstrate the power of Variation Theory as an analytical tool used to understand the underlying conceptual structure of mathematics lessons taught by English primary school teachers. We study excerpts of three lessons that are posted on a professional website. We show how lesson analysis using variation allows us to focus on what is made available to be learnt in the lesson excerpts. We identify some differences in their use of dimensions of variation and the associated ranges of change and discuss how suitable patterns of variation and invariance might differ according to the nature of the learning focus. We reflect on the value of our analytical approach.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=275084
Utskriftsdatum: 2019-08-26