Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Direct and spillover effe… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Direct and spillover effects of a social information campaign on residential water-savings

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare M. M. Jaime Torres
Fredrik Carlsson
Publicerad i Journal of Environmental Economics and Management
Volym 92
Sidor 222-243
ISSN 0095-0696
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 222-243
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/j.jeem.2018.08.0...
Ämnesord Peer effects, Randomized evaluation, Social norms, Water utilities, Housing, Social aspects, Water supply, Field experiment, Social information, Social norm, Spillover effects, Water - savings, Water utility, Economic and social effects
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

This paper investigates direct and spillover effects of a social information campaign aimed at encouraging residential water savings in Colombia. The campaign was organized as a randomized field experiment, consisting of monthly delivery of consumption reports, including normative messages, for one year. Results indicate that social information and appeals to norm-based behavior reduce water use by up to 6.8% in households directly targeted by the campaign. In addition, we find evidence of spillover effects: households that were not targeted by the campaign reduced water use by 5.8% in the first six months following the intervention. © 2018 Elsevier Inc.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=274049
Utskriftsdatum: 2019-08-18