Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Teachers leading teacher… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Teachers leading teachers – understanding middle-leaders’ role and thoughts about career in the context of a changed division of labour

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Åsa Hirsh
Ingela Bergmo-Prvulovic
Publicerad i School Leadership and Management
Volym 39
Nummer/häfte 3-4
Sidor 352-371
ISSN 1363-2434
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 352-371
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/13632434.20...
Ämnesord Middle-leadership; teacher leadership; career; division of labour; social and professional representations
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

This longitudinal study aims to create in-depth knowledge about the phenomena of middle-leadership and career in school by identifying (1) driving forces for seeking and maintaining middle-leading positions, (2) opportunities and difficulties in maintaining the middle-leading role over time, and (3) underlying thoughts of career disclosed in the respondents’ expressions. Five different reasons for seeking middle-leading positions are identified and driving forces for maintaining the position are categorised as either internal reward/non-observable outcomes or external reward/observable outcomes. Furthermore, the results show that different types of difficulties arise in distinct phases and that middle-leaders’ needs for support therefore vary over time. Additionally, the complexity of teachers’/middleleaders’ career thinking clearly emerges, and implications for practice are discussed.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=272292
Utskriftsdatum: 2020-04-09