Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Enacted possibilities for… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Enacted possibilities for learning in goals- and results based music teaching

Kapitel i bok
Författare Olle Zanden
Publicerad i Comparing international music lessons on video, red. Wallbaum, C.
Sidor 255–276
ISBN 978-3-487-15633-0
Förlag Georg Olms Verlag
Förlagsort Hildesheim, Zürich, New York
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Högskolan för scen och musik
Sidor 255–276
Språk en
Ämnesord Klassundervisning i musik Musikpedagogik Musicerande Målstyrning Musikerziehung Vergleich Musikundervisning Music ¡ Instruction and study
Ämneskategorier Musikpedagogik

Sammanfattning

Jämförelse mellan två videoinspelade grundskolelektioner i musik från Sverige och Skottland med avseende på vilka möjligheter till musikaliskt lärande som ges inom två målstyrda undervisningssystem. Comparison between two video-recorded lower secondary music lessons in Sweden and Scotland, both of which are framed by a goals-based curriculum. The focus is on what possibilities to musical learning that are given through the lesson design.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=268242
Utskriftsdatum: 2019-10-20