Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Indigenous Chinese innova… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Indigenous Chinese innovation and the influence of global markets

Kapitel i bok
Författare Astrid Heidemann Lassen
Publicerad i Innovative Capabilities and Globalization of chinese firms: Becoming a leader in innovaiton spaces. McKelvey, M. and Jin, J. (red.)
Förlag Edward Elgar
Förlagsort Cheltenham, UK
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Språk en
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

This chapter discusses Chinese indigenous innovation and the influence of global markets. This chapter questions whether Asian innovation efforts are primarily associated with imitation and efficient market exploitation, which has been found in previous theoretical and empirical research. In contrast to previous research, the findings differ, in that these ten Chinese knowledge intensive entrepreneurial ventures accord a low degree of importance to global knowledge, whereas their own internal skills and knowledge are the source of their innovations. Thus, these results capture novel empirical developments, and raise interesting questions about how this type of Chinese firm engages in domestic and international technological development, now and in the future.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=262920
Utskriftsdatum: 2020-08-08