Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Smartphones and the recon… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Smartphones and the reconfiguration of retailscapes: Stores, shopping, and digitalization

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christian Fuentes
Kristina Bäckström
Anette Svingstedt
Publicerad i Journal of Retailing and Consumer Services
Volym 39
Nummer/häfte november 2017
Sidor 270-278
ISSN 0969-6989
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK)
Sidor 270-278
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1016/j.jretconse...
Ämnesord Digitalization, Ethnographic method, Mobile shopping, Retail space, Retailscapes
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

© 2017 Elsevier Ltd. The aim of this paper is to examine and conceptualize how the integration of smartphones is reconfiguring the retailscapes of stores and the implications that this has for retailers and consumers. Departing from an understanding of retailscapes as socio-material assemblages and drawing on an ethnographic study of mobile shopping, this paper shows how the integration of smartphones into the activities of in-store shopping is reconfiguring how store space is enacted. The integration of this digital device reorganizes the activities of shopping, and new informationscapes, socialscapes, and experiencescapes unfold as a result. In the process, stores are reconfigured, agencies change, and the relationship between consumers and retailers is remade.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=257166
Utskriftsdatum: 2019-09-19