Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Making a Market for Alter… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Making a Market for Alternatives: Marketing Devices and the Qualification of a Vegan Milk Substitute

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christian Fuentes
Maria Fuentes
Publicerad i Journal of Marketing Management
Volym 33
Nummer/häfte 7-8
Sidor 529-555
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Centre for Retailing
Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK)
Sidor 529-555
Språk en
Länkar www.tandfonline.com/doi/full/10.108...
Ämnesord Vegan consumption, food substitutes, sustainability, alternative, market devices, qualification
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

The aim of this paper is to describe, conceptualise and critically discuss how and with what consequences marketing is used to construct a mass market for vegan substitutes. Drawing on the concepts of the marketing device and qualification, it shows how Oatly – a Swedish company making oat-based products – enrols three sets of marketing devices, i.e. digital media, packaging and stores, to simultaneously ‘alternativise’ and ‘convenienise’ its range of vegan products. The result is the material and discursive construction of a range of vegan products that is qualified as different enough from conventional dairy products to be an attractive alternative, but similar enough to fit into existing practices of shopping for food, cooking and eating. By qualifying products along multiple registers, Oatly constructs ‘plastic’ products, which can be consumed, for various reasons, by various groups of consumers thus enacting a multi-niche market for its products.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=254046
Utskriftsdatum: 2019-10-19