Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Exploitation of Acade… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Exploitation of Academic Work: Women in Teaching at Swedish Universities

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Petra Angervall
Dennis Beach
Publicerad i Higher Education Policy
Volym 31
Nummer/häfte 1
Sidor 1-17
ISSN 0952-8733
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 1-17
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1057/s41307-017-...
Ämnesord academic work governance division of labour gender teaching
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This study concerns some of the implications of the increasing commodification of the higher education sector. It tries to highlight how higher education institutions have developed in the late 2000s through the reform path that was introduced to transform programmes and employees into marketable products. New forms of governance that change institutional contexts and concrete practices accompany this change. Based on interviews with a group of female academic lecturers and teachers, we look in particular at how the work structure is organized and practised at Swedish universities. The results illustrate a greater division of labour and a fragmentation of academic work that can be explained by recent developments. More specifically, it appears as if female academics in teaching-intensive departments do work that serves the interests of others (often men), foremost in areas and practices such as research.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=250685
Utskriftsdatum: 2019-08-21