Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogical framing of OE… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogical framing of OER – The case of language teaching

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Linda Bradley
Sylvi Vigmo
Publicerad i Open Praxis
Volym 8
Nummer/häfte 4
Sidor 283-295
ISSN 2304-070X
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL)
Sidor 283-295
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.5944/openpraxis.8.4.3...
Ämnesord OER; sharing; participation; pedagogical design; repository
Ämneskategorier Lärande

Sammanfattning

This study investigates what characterises teachers’ pedagogical design of OER, and potential affordances and constraints in pedagogical design in an open education practice, when contributing to a Swedish repository Lektion.se. The teachers’ framing of the OER shared on the repository included the analyses of a delimited number of OER for learning Swedish. The analytical work with analysing what characterised the OER, was followed up with teacher interviews to explore teachers’ incentives for sharing. The OER selected for analysis were investigated linked to the features given in the repository, to identify what distinguished different categories of OER when framed by the teachers. The OER displayed a continuum of ways of framing an activity, though the majority was represented by low levels of description, which afforded less guidance. The teachers expressed a positive attitude towards sharing. The findings suggest that OER need to be defined and supported by web features to enable going beyond reuse.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=249425
Utskriftsdatum: 2019-10-19