Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Kriskommunikation 2.0. Al… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kriskommunikation 2.0. Allmänhet, medier och myndigheter i det digitala medielandskapet

Bok
Författare Tomas Andersson Odén
Monika Djerf-Pierre
Marina Ghersetti
Bengt Johansson
ISBN 978-91-7383-708-8
ISSN 1101-4652
Förlag JMG:s bokserie nr 71
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Centrum för urban trygghet och samhällssäkerhet/URBSEC (GU)
Språk sv
Länkar https://www.msb.se/RibData/Filer/pd...
Ämnesord kriskommunikation, digitala medier, sociala medier, samhällskriser
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Hur uppfattar allmänheten nyhetsmediernas rapportering och myndigheternas kriskommunikation? Och hur kriskommunicerar allmänheten själv i de sociala mediernas tidevarv? Det är frågor som ställt i denna bok, där kriskommunikationen i samband med fem dramatiska svenska händelser jämförs och analyseras, med medborgarnas kommunikationsbehov som utgångspunkt. Boken vänder sig till kommunikatörer i offentlig tjänst, till mediemedarbetare, samt till forskare och andra med intresse av kriskommunikation. Boken utgör slutrapport från projektet Kriskommunikation 2.0, som finansierats av Myndighten för samhällsskydd och beredskap (MSB)

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=249187
Utskriftsdatum: 2020-02-21