Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Youth 'at risk': A critic… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Youth 'at risk': A critical discourse analysis of the European Commission’s Radicalisation Awareness Network Collection of approaches and practices used in education

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christer Mattsson
Nils Hammarén
Ylva Odenbring
Publicerad i Power and Education
Volym 8
Nummer/häfte 3
Sidor 251-265
ISSN 1757-7438
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 251-265
Språk en
Ämnesord Radicalization, education, pedagogical work, prevention of violent extremism
Ämneskategorier Pedagogik, Sociologi

Sammanfattning

The present article focuses on how the so-called War on terror discourse has merged into the educational system and brought about a securitization of education. As a part of efforts to prevent young people from becoming radicalized into terrorism, the educational system is expected to be able to detect individuals ‘at risk’ and deploy methods to prevent radicalization from happening. Through the critical discourse analysis of a collection of educational practices, sampled by the European Union working group Radicalisation Awareness Network, we have been able to generate knowledge about how the War on terror discourse tends to individualize and decontextualize tensions in society that may ultimately cause terrorism. With this individualized and decontextualized approach to preventing radicalization, it appears more important to control students rather than to develop their ability to analyse complex conflicts in society.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=246369
Utskriftsdatum: 2020-04-07