Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

From price to presence SK… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

From price to presence SKF strategies 1970-2007

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Birgit Karlsson
Publicerad i Revue francaise d´histoire économique
Volym 2015
Nummer/häfte 3
ISSN 2427-4062
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle
Språk en
Ämnesord SKF, ballbearings, competition, automation, presence
Ämneskategorier Historia och arkeologi, Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

The article discusses the development of SKF in terms of competition from 1970 and onwards. from trying to competet with price, related to diminshed production costs through ratiaonalization and automation to a strategy, focusing on customers and adapatation to specific demands from specific customers.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=232284
Utskriftsdatum: 2020-04-06