Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Operating between Rationa… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Operating between Rationalities: How Swedish Vocational Teachers and Workplace Tutors Negotiate and Create Students' Training Schemes

Paper i proceeding
Författare Ingela Andersson
Publicerad i Crossing Boundaries in Vocational Education and Training: Innovative Concepts for the 21st Century. Eds. Michael Gessler and Larissa Freund. 2-4 sept 2015 Bremen. Conference Proceedings.
Volym 2015 Evaluate Europe Handbook Series
Nummer/häfte Volume 6
Sidor 34-38
ISSN 1861-6828
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 34-38
Språk en
Ämnesord VET pedagogy, collaboration school and workplace, boundary crossing, activity theory
Ämneskategorier Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

The paper investigates a changed educational practice where Swedish vocational teachers have become responsible for planning and evaluating students’ learning in workplaces. Four vocational teachers were shadowed during 12 workplace visits. Deploying the concept of boundary crossing the findings foreshadow an evolving educational activity where vocational teachers collaborate with workplace tutors to evaluate and reconstruct students training schemes. The analysis shows how vocational teachers use their teacher skills, and their familiarity with the target occupation to identify and establish work tasks for the students to engage in at the workplace.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=225515
Utskriftsdatum: 2019-08-17